Verdieping digitale fotografie

325,00

Doelgroep

Particulier

Locatie

Houten

Niveau

Gevorderd

Trainer

Rob Benningen

Beschrijving

Heeft de basiscursus digitale fotografie je geïnspireerd of heb je al wat meer ervaring opgedaan in de fotografie, voel je dat er meer in zit, dan is deze cursus voor jou op maat gesneden en waardevol.

We gaan voor verdere verdieping in de digitale fotografie, conceptmatig fotograferen, themafotografie, mooi licht, goede- en creatieve compositie staan centraal. Er zijn interessante theorie- en praktijklessen over thematische fotografie zoals straatfotografie-, architectuur-, makro-, stilleven- en portretfotografie, zowel binnen als buiten de studio.

In deze cursus leer je hoe je een portfolio opbouwt en gaande weg een eigen stijl en fotografische voorkeur ontwikkelt. Er is veel aandacht voor compositie en aspecten van lichtmeting. De cursusleider neemt je mee in de wereld van de reportage – en seriefotografie. We verwachten een intensieve- en actieve bijdrage en een goede samenwerking in de groep. Er is veel ruimte voor feedback. De cursusleider zal iedere les een uitdagende fotografieopdracht meegeven, goede instructie, persoonlijk begeleiden en je werk beoordelen.

Aan het einde van de cursus beschik je over een mooi portfolio en kun je je favoriete serie aan de groep presenteren. Voorkennis: er wordt van je verwacht dat de basisbediening van je eigen digitale spiegelreflexcamera geen probleem meer is.

Programma

  • Het programma bestaat uit 5 woensdagavonden en 1 dagdeel op de zaterdag
  • Cursustijden op de wo: van 19:00 – tot 21:30 uur.
  • Cursustijden op de za: van 10:00 – 12:30 uur (een excursie op een van de thema’s)
  • Koffie en thee inbegrepen
  • Excursie op zaterdag betreft één van de drie beschreven thema’s.

Wat moet u meenemen

  • Spiegelreflex camera of systeemcamera
  • Volle accu’s
  • Losse flitser
  • USB stick (extern geheugen)
  • Lege geheugenkaart
  • Statief

Lesmateriaal

Het Vervolg cursusboek dat door de docent is ontwikkeld is bij de cursusprijs inbegrepen.

Eigen kosten

  • Excursie naar een grote stad of natuurgebied.
  • Reis- en verblijfkosten zijn op de zondag op eigen kosten.
  • U krijgt gratis thee en koffie op locatie.

Inhoudelijk

  • Theorie en praktijk over techniek en compositie (o.a. aandacht voor (scherpte-) diepte).
  • Thema: Straatfotografie.
  • Thema: Architectuur.
  • Thema: Portretfotografie-o.a. het zelfportret (Available light en kunstlicht).
  • Thema: Productfotografie en stillevens(studio of buiten).
  • Thema: Macrofotografie (dichtbij fotografie).
  • Hoe maak ik een reportage?
  • Hoe maak ik een goede serie? (totalen, half-totalen, close-ups, vaste waarden etc..)
  • Er is veel aandacht in de lessen voor; technische aspecten (o.a. belichtingscompensatie, flitsen, lichtmeetmethodes, histogram en beeldruis).
  • Een excursie te Amsterdam.

De locaties

De curcus vindt plaats in onze les- en praktijkstudio te Houten. Zie het adres bij de contactgegevens. De locatie van de excursie wordt bepaald tijdens de start van de cursus.

Wat wordt behandeld

  • Inhoudelijk maak je een verdiepingsslag in thematische fotografie en leer je series maken.
  • Veel praktijk oefeningen over thematische fotografie zoals: landschap-, macro-, architectuur- en portretfotografie.
  • Je leert en werkt gedurende 4 weken aan een eigen fotografie concept. Je maakt een serie en presenteert als eindopdracht in les 6.
  • Je leert anders kijken en het zien van mooi licht en de kracht van een interessante compositie.
  • Wekelijks feedback door de docent over de gemaakte foto’s uit de lesopdrachten.