Macrofotografie

98,50

Doelgroep

Particulier

Locatie

Natuurgebied

Niveau

Basis

Trainer

Rob Benningen

Beschrijving

In deze workshop Macrofotografie gaan we de ”kleine wereld” verkennen; in flora en fauna en op de mooiste locaties in Nederland. Je leert met je eigen camera en lenzen diverse Macrofotografie-technieken en vaardigheden die een natuurfotograaf zoal nodig heeft. Je leert foto’s te maken waarin alles klopt. Er is veel aandacht voor compositie, bokeh, camerastandpunt, scherptedieptebeheersing en contrastbeheersing. Diverse vormen van creatieve en abstracte fotografie worden belicht. Gebruik van de flitser of continulicht in de vorm van ledlampjes. Aan het einde van de workshop heb je inzicht in de basistechnieken van de Macrofotografie en maak je prachtige macrofoto’s met een onderscheidend niveau.

De workshop vindt plaats in één van de hieronder aangegeven natuurgebieden. Verschillende disciplines komen aan bod zoals: vlinders, insecten, veldbloemen en wilde planten. De workshop duurt 5 uur en wordt in groepen van minimaal 4 tot maximaal 10 personen gegeven. E.e.a.vindt plaats van 07:00 uur tot 12:00 uur in de zomerperiode. Buiten deze periode van 09:00 tot 14:00 uur.

Wat moet u meenemen

  • Spiegelreflex -of systeemcamera
  • Lege geheugenkaart
  • Opgeladen accu’s
  • Macro objectief 50, 85 of 100 mm
  • Reflectie materialen
  • Statief of rijstzak

De volgende natuurgebieden bezoeken wij

  • Amsterdamse Waterleidingduinen, Vogelenzang
  • De Blauwe kamer, Wageningen
  • Nationaal park De Loonse- en Drunense duinen
  • De Kaapsebossen, Doorn

Wat wordt behandeld

  • Compositie en camerastandpunt
  • Sluitertijden en creatieve toepassingen
  • Gebruik van bestaand licht, flitser of continulicht
  • Diafragma en ISO instelling, mooi Bokeh
  • Beheersen witbalans
  • Fotograferen in de M-modus
  • Fotograferen en onder- en overbelichten (-/+EV compenseren)
  • Scherpstel technieken
  • Contrastmeting
  • Statief gebruik
  • Objectief gebruik, diverse macro mogelijkheden minimaal 1:1
  • Outfit en toebehoren zoals: reflecteren, verlengen en tegenhouden licht