Paddestoelen fotografie

78,50

Doelgroep

Particulier

Locatie

Natuurgebied

Niveau

Basis

Trainer

Rob Benningen

Beschrijving

In deze workshop Paddenstoelenfotografie gaan we de bossen verkennen op de mooiste locaties in Nederland. Je leert met je eigen camera en lenzen diverse belangrijke close-up en macrotechnieken en vaardigheden die een natuurfotograaf zoal nodig heeft. Je leert foto’s te maken waarin alles klopt. Er is veel aandacht voor compositie en camerastandpunt, scherptedieptebeheersing en contrastbeheersing. Gebruik van flitsers en continulicht zoals gebruik van ledlampjes. Je leert diverse vormen van creatieve- en abstracte fotografie. Een belangrijk aandachtspunt is respect voor de natuur en onze gedragsregels als fotograaf. Aan het einde van de workshop heb je inzicht in de basistechnieken van de Paddenstoelenfotografie en maak je prachtige foto’s met een onderscheidend niveau.

De workshop vindt plaats in één van de hieronder aangegeven natuurgebieden. Verschillende disciplines komen aan bod zoals: close-up- en macrotechniek, statiefgebruik, de rijstzak (als ideale ondersteuning van je camera) en belichtingstechnieken zoals licht verlengen en tegenhouden. De workshop wordt in groepen van minimaal 4 tot maximaal 10 personen gegeven en vindt plaats van 10:00 uur tot 14:00 uur.

Wat neem je mee

  • Spiegelreflex camera
  • Lege geheugenkaart
  • Opgeladen accu’s
  • Minimaal 50 of 85 mm macro objectief
  • Mooi is een 100 mm macro objectief
  • Goed alternatief is 70-200 of 100-400 zoom
  • Statief of rijstzak
  • Spiegeltje, reflectieschermpjes
  • Kleurenkartonnetjes naar keuze (achtergrond)

De volgende natuurgebieden bezoeken wij

  • Nationaal park De Loonse- en Drunense duinen
  • De Kaapsebossen, Doorn
  • De Bossen bij LageVuursche, nabij Bilthoven

Wat wordt behandeld

  • Compositie en camerastandpunt
  • Sluitertijden en creatieve toepassingen
  • Belichtingstechnieken met flitsers en continulicht (LED)
  • Diafragma en ISO instelling
  • Beheersen witbalans
  • Fotograferen in de M-modus
  • Fotograferen en onder- en overbelichten (-/+ EV compenseren)
  • Scherpstel technieken
  • Contrastmeting
  • Statief gebruik
  • Objectief gebruik
  • Outfit en toebehoren

Andere suggesties…