Studiofotografie voor gevorderen

130,00

Doelgroep

Particulier

Locatie

Houten

Niveau

Gevorderd

Trainer

Rob Benningen

Beschrijving

Deze workshop is een vervolg op de basiscursus Studiofotografie en gaat een stap verder dan de basisbediening van je camera. Er is meer verdieping in de uitgangspunten van Studiofotografie en je kunt gratis gebruik maken van onze professionele studio-inrichting. De diverse disciplines van belichten met meerdere flitslampen worden behandeld o.a.: Thema- en Conceptfotografie. Deze workshop is een vervolg op de workshop basis-Studiofotografie, waarbij het werken met 1 a 2 flitslampen is behandeld. Deze workshop wordt in groepen van minimaal 3 tot maximaal 5 personen gegeven en vindt plaats van 10:00 uur tot 14:00 uur of van 19:00 uur tot 23:00 uur.

Wat moet u meenemen

  • Spiegelreflex camera
  • Lege geheugenkaart
  • 50 mm objectief tot 100 mm als maximaal brandpunt

De locatie van de workshop

De workshop vindt plaats in onze studio te Houten. Zie het adres bij de contactgegevens.

Wat wordt behandeld

  • Studio-inrichting: Leer hoe je een studio moet inrichten
  • Studioapparatuur: Leer om te gaan met studioapparatuur
  • Fotograferen in de M-modus: Leer om te gaan met de M-modus van jouw camera, het instellen van de juiste sluitertijden, diafragma en ISO.
  • Onder- en overbelichten: Leer werken met de grijskaart voor de witbalans
  • Autofocus (AF) technieken: Omgaan met de verschillende autofocus standen.
  • Contrastmeting en het sturen en tegenhouden van licht: Leer om het contrast te meten en hoe je het licht kan sturen.
  • Materiaalgebruik: Gebruik van een statief, kleurfilters, triggerset etc.
  • Objectief gebruik: Leer omgaan met een objectief.
  • Aansturen van een model: Leer hoe je op een vriendelijke wijze een model aanstuurt.